fredag 13 juli 2012

Omlottbody


För ett tag sedan provade jag på att rita ett nytt bodymönster i omlottmodell. När lillebror var liten sydde jag ett par bodys i omlottmodell efter mönster ur en ottobre tidning, men jag vet inte vad jag gjorde för fel för det passade inte alls och hamnade därför oanvända i papperskorgen. Den var för bred och för vid i halsen. Så jag tog mod till mig och ritade en helt ny. Och så här blev resultatet. Eftersom jag inte har någom liten plutt i strl 50/56 blev det en present till lilla Molly. Hoppas att den passar och är bra i modellen, för i så fall kommer det att göras fler. Men det kändes faktiskt som ett bra mönster även om lite justeringar behövs. 

Tyg från JNY design och tyg till kantning från stoff och stil. Strl 50/56.

1 kommentar:

  1. Den har används maaaaaaaaaaassor!! Storleken var perfekt =)mer mot 56 och inte så viiid som en många andra är och hon har inte fått V-ringat vilket det brukar bli efter några tvättar. Suuuper nöjd!!!

    SvaraRadera